fredag 30 april 2010

Tvättstugetitt!


Hej! Här kommer en liten glutt på min tvättstuga som jag nästan lovade förut. Den fina galgen jag fick med klädnypor på har dock inte hamnat här än, men snart kanske.
Att jag gillar grönt har väl inte undgått er antar jag. Här inne har jag utgått från färgerna på Kockums emaljerade kärl, som jag har ett antal av... En tvättbalja funkar som handfat tex.

När vi flyttade in var tvättstugan äcklig och full av spindlar dessutom. Den inbjöd inte alls till att tvätta kan jag lova. Nä, här krävdes en insats onekligen, men en budgetvariant fick det bli. Alltså målade jag mönstret på golvet och tvättsymbolerna på väggen, ett gammalt sunkigt tvättställ i rostfritt som satt mitt på en vägg togs bort och ersattes med skåpen från Ikea och det gamla tvättfatet. Konsolerna till hyllan hittade jag i en vrå i källaren och de kom väl till pass. Bänkskivan hade fel mått och blev över när vi gjorde köket men här funkar den bra.


Spindlarnas gömställe bakom avloppsröret eliminerades när handfatet försvann och sedan dess har jag sluppit bli överraskad av stora avloppsspindlar som sitter och hånler vid golvbrunnen för att snabbt gömma sig bakom röret när jag hotar dem med en färgburk eller kruka. (Det står ibland färgburkar eller uppochnervända krukor i min källare med stackars avlidna spindlar under. Anfall är bästa försvar anser jag...)
Här kan den uppmärksamme se en liten sneakpeak på herrn i husets vinkällare också. Den fick han i 30-årspresent av sin vansinnigt snälla och gulliga fru.

Sen måste jag ju också avslöja att vi sedan i tisdags faktiskt har en toa på övervåningen igen. Härligt va?! Det får ni se snart... Oj, vilken cliffhanger!
Trevlig helg och kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Tänk att en fin miljö, gör tom tvättbyket roligt! Vilken mysig tvättstuga, med många kul detaljer, du har fixat Helena. Har du målat golvet? Det är ju jättesnyggt! Kram Lena

    SvaraRadera