lördag 3 april 2010

Hallen då och nu...


Den lilla hallen innanför den nya glasverandan har aldrig varit charmig. Den har tjänstgjort som förvaring för tvättkorg och pappersinsamling och dessförinnan stod skötbordet här. Men det var lääänge sedan, lilla loppan är ju snart 5! Vår tanke är att den ska få bli en del av köket så småningom, köket ligger till vänster utanför bilden. Men i väntan på det så ville jag fixa till den lite.
Väggfärgen hade vi redan, det är samma som i köket. Tapeten däremot fyndade jag på Rusta för några veckor sedan, tänkte att det kunde vara fint med lite färg här inne och grönt är ju färgernas färg. Så här blev det.

Det vita blir så fint mot det gröna tycker jag. Ser ni att lampan kommit på plats också??? Nu väntar vi bara på lite el så att den kan lysa också...

Julrosen ska ut i trädgården sedan, den verkar lite blek tycker jag, den har nog stått lite mörkt till i väntan på sin plats här i hallen. Självklart är byrån och fatet loppisfynd precis som lampan, men det visste ni ju redan. :-)
Kram på sig, Helena

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt!! Tapeten är underbar, grönt är verkligen skönt! Jag tror jag måste börja renovera lite, blir så sugen!?!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Å vilket fint fat!! Vore kul med en loppis runda snart! Grattis i förskott :)

    kramar sorkis

    SvaraRadera
  3. I like! Åh så fint allt blir. Supersnygg tapet verkligen. Förstår att även Sorkis har uttryckt sitt gillande... Grönt...

    Pansen

    SvaraRadera