lördag 10 april 2010

Andra sidan av verandan...


Eftersom verandan är så omåttligt stor var jag ju tvungen att dela upp den i flera inlägg... ;-D
Nåväl, här är i alla fall andra halvan av den hela 4 kvadratmeter stora verandan.

De här fina vaserna från trettiotalet som står i fönstret bakom farmors gamla korgstol är förstås fyndade på loppis som det mesta här hemma. Jag gillar både färgen och formen på dem. Den stora vasen är fin med tulpaner i kan jag intyga, men även utan som nu.

Hyllan fyndade jag på en loppis på Bjärehalvön i somras. Jag hojtar att vi måste stanna vid varje loppisskylt när vi är på semester och oftast stannar han faktiskt, herrn i huset, men inte utan ljudliga suckar förstås. Hyllan var ju redan vit och grön och skavd och färdig för uppmontering vid köpet så den var det ju tvunget att få med hem. Det är tur att jag är rätt bra på att packa bilen så att allt får plats för det brukar vara mer med på hemväg än ditväg... Moahaha!
Här har i alla fall en del andra små loppis- och semesterfynd hamnat, som den vita ljuslyktan från Malta och de gamla nycklarna från en loppis i Säter tex.

Ytterligare en sak finns på verandan, men den syns sällan. Den här gamla pipleksaken som är dräpt och pipfri sedan länge har min gamla hund Nelson gömt här för många år sedan. Av någon anledning gömde han alltid just den här leksaken, de andra kunde få ligga i korgen men den här skulle vara gömd. Därför får den fortsätta vara gömd här även om Nelson finns i himlen sedan två år, det är faktiskt exakt två år sedan imorgon. Han var verkligen en underbar hund med stooor personlighet och han var dessutom min bäste vän så att ha en liten påminnelse om honom på verandan känns helt rätt.
Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Guud va´ fint Helena!!!! Jag riktigt känner din lycka när jag läser ditt inlägg. Å alla dessa loppisfynd se´n, jättegulligt! Jag tror Nelson ler i sin himmel också:)
    Kram Lena

    SvaraRadera