torsdag 22 april 2010

Lägesrapport från badrummet!



Titta! Medan jag var på jobbet så hände det här, golvet kom på plats! I morgon ska det fogas och sen får vi behandla det lite eftersom det är oglaserade betongplattor. Det borde innebära att vi kan ta en premiärpinky pinkerton (som min kära syster yster skulle ha sagt) och duscha här under nästa vecka!!

Duscha ja, så här blev väggarna i duschhörnan. Den här bilden togs igår och eftersom jag inte får gå in där nu medan fixet härdar så får den duga. Igår beställde jag en kommod som jag ritat och som en snickare ska tillverka åt oss. Det innebär att det nog dröjer lite till innan vi kan borsta tänderna härinne. Men den som väntar på något gott...

Titta här vad jag fick av min snälla granne Lena! Ett fint paket så där helt plötsligt, det var lika roligt som oväntat!

I paketet låg den här fina galgen med klädnypor som den pyssliga Lena fixat själv. Jättefin tycker jag, faktum är att jag länge velat ha en sån här och nu fick jag en! Man tackar och bockar! Den får kanske flytta ner i min tvättstuga, och då får jag ju anledning att visa den också...

Just nu önskar jag att jag hade ett självstädande hus för det ser för bedrövligt ut här. Varför går hantverkarna ut och in med lortiga skor undrar jag? Varför hittar man spår av fix i trappan? I morgon ska de ju på't igen så det känns helt meningslöst att ägna kvällen åt att städa... Vad det ska bli skönt att få färdigt!

Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut att bli i badrummet.:-)
    Stina

    SvaraRadera
  2. Åh så fint!!! Har verkligen längtat efter att få följa med i förverkligandet av dusch o veranda. Det är ju nästan färdigt. Så mycket har hänt under vår datorfrånvaro. Trodde aldrig att jag skulle sakna en dator, men så fel jag hade. Nu är man med i processen igen. Jättekul!
    mamsitan

    SvaraRadera