tisdag 13 april 2010

Våga såga.

Idag fick jag plötsligt en ledig eftermiddag eftersom dotran var för förkyld för att åka iväg på aktiviteter. Hm, vad gör man då om inte tar tag i sågningen av de så kallade staketspjälorna som ska sitta på fasaden. Jag gjorde ett gäng som jag ska måla och sen får snickaren sätta upp dem. Jag hoppas min modell funkar och inte spricker eller något annat hemskt... Det visar sig, när jag vet att de här funkar får jag ta tag i resten och såga till dem också. Tar arbetet med denna tillbyggnad aldrig slut månne?

Jag har haft en lååång startsträcka för att påbörja det här jobbet, snickaren pikar mig flitigt för det och antydde idag att de gärna ville ha tillbaka den utlånade sticksågen det här året. Lika bra att skrida till verket alltså.

En bild på mina samarbetspartners i staketspjälsågarbranschen.
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar