torsdag 15 juli 2010

Målarpenseln arbetar övertid


Jo, så är det. Jag har länge gått och tyckt att ytterdörren sett för tråkig ut med sin mörknade fanerinnersida. Den behövde bli vit men att måla ytterdörrar är onekligen ett jobb som lämpar sig bäst för sommaren.

Den här veckan när stora delar av familjen i stort sett bott på sportfältet för att spela i Dalecarlia cup passade jag på. Färgen torkar nästan för fort i den här värmen men det är skönt att kunna stå ute och måla. När jag ändå var i farten fick ett bord och en gammal fin trälåda lite vitfärg på sig också. Dem tänker jag inte visa förrän imorgon dock.

Jag hade tänkt måla dit ett Välkommen själv men så hittade jag det här väggordet i en nätbutik och slog till. Jag har tillräckligt med projekt ändå att ta tag i, då är det superskönt att kunna bocka av ett i alla fall.

Men kanske ska jag inte bocka av detta riktigt än, för karmen och fodren runt dörren på insidan såg plötsligt inte riktigt vita ut längre. Så imorgon ska de också få lite färg på sig. Då blir det inte bara tjusigt utan klart också!

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Vilken skillnad!! Tänk va´ lite färg kan göra. Jättesnyggt!!
    Kram Lena

    SvaraRadera