onsdag 7 juli 2010

Hemsnickrad spaljé

Hej! Här målar vi och står i i värmen. De stora kottarna är på kollo på dagarna och paddlar kanot och badar. Minsta loppan är hemma med sina tråkmånsar till föräldrar som bara målar och fixar. Husets timmerväggar blir mörkbruna vägg efter vägg och det ser jättefint ut jämfört med de flammiga ljusa väggarna vi vant oss vid att se.

Men jag skulle bli helt tokig om jag inte fick göra något annat än att måla från morgon till kväll så idag när Loppan hade sin kompis här passade jag på att göra en spaljé av resterna av lockläkten från bygget. De var till och med redan målade, det tackar jag extra för.

Eftersom det var många korta bitar fick jag anpassa min design efter det. Men jag är jättenöjd, det blev som jag ville ha det.

Jag tror att det är en kaprifol jag planterat, den är gammal och flyttad från ett hörn vid glasverandan. Medan bygget pågick blev den ganska illa behandlad så vi får se om den överlever.

Allt som växer i det hörnet vid glasverandan ska bort för där vill vi ha en liten stensatt uteplats, det är morgonsol där nämligen. Kvar att gräva upp är ett par pioner som måste få en ny plats och en jätterhododendron som visserligen blivit rejält nerklippt men roten är enorm! Får nog ta hjälp av herrn i huset för här behövs mer muskler... Men en sak i taget.
Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Den blev ju underbar, den där spaljen.
    Ha det så gott i värmen!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Jättefin spaljé Helena! Du är verkligen händig du.
    Kram Lena

    SvaraRadera