fredag 9 juli 2010

Hallen före och efter...


Här är hallen utanför vårt badrum och sovrum som den såg ut när bygget var klart. Dörren flyttades ett par decimeter åt vänster för att ge mer plats åt toan innanför.
Själva dörrbladet är inte målat eftersom vi ska låta det genomgå en total makeover så småningom.

Väggarna målades ljust beiga respektive tapetserades med samma tapet som i tv-rummet bredvid. Tak och lister målades vita. Det är faktiskt ett litet tag sedan jag målade här men jag har inte visat det förrän nu. Samtidigt som jag målade tittade jag på Viktorias och Daniels bröllop på tv, det var ett underhållande sätt att måla fast inte så tidseffektivt...

Hoppsan, klockan har passerat midnatt och idag för fem år sedan föddes äntligen min lilla gosiga loppa, fem lååånga dagar efter beräknat datum. Tänk att fem år kan gå så fort och innehålla så mycket!

Presenterna ligger inslagna i Hello Kitty-papper och väntar, och jag borde verkligen sova nu så att jag orkar upp och väcka loppan innan hon vaknar av sig själv och måste ligga och låtsas sova när vi kommer!

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Hej Helena!

    Tack för titten och dina snälla ord hos mig!*kram*

    Vilken fin blogg du har! Spännande att följa vad du hittar på.

    Igelkott har vi också haft på besök nu i veckan, och dottern var överlycklig och gjorde allt för att den skulle trivas, och komma tillbaks (vilket den nu gjort).

    Kram och ha en jättefin sommardag!
    Mia

    SvaraRadera