fredag 30 juli 2010

Här är nu de gamla stolarna i nya kläder...


De här gamla stolarna som kommer från Krylbo tingsrätt har vi som köksstolar i vårt gästhus. Det står 94 på ryggtavlan på stolarna och jag undrar om det kan betyda 1894 möjligen? Stolen längst till vänster har kvar klädseln som de hade när de kom till oss. Det är en plastig galonliknande historia som ska se ut som skinn. Det var hopplöst att sitta på för det blev varmt och man klibbade fast... Stolen i mitten har jag klätt om för länge sedan - hjälp vad tänkte jag på?? Den längst till höger har fått nya kläder i blått. Undrar vad de hade för klädsel när de var nya?

Här har de fått komma tillbaka på plats i köket i gästhuset. Här är det jättemysigt att vara, tycker jag, även om det inte är riktigt färdigt än. Den uppmärksamme ser förstås att väggarna saknar färg /tapet...


Här är matlagningsdelen av köket. En smal emaljerad vedspis bredvid elspisen och bröd i taket som sig bör.

Det här fina skåpet som rymmer en hel del porslin kommer från herrn i husets farmor.

Bordet och taklampan kommer från min farmor. Hela det här huset är möblerat med arvegods och några loppisfynd här och där förstås. Just the way I like it.
Kanske är det lite knasigt att börja med att klä om stolarna när väggarna står och skriker efter färg och tapeter, jo, det är det nog. Men det passar mig perfekt och jag blev bara mer sugen på att ta tag i väggarna och få det helt klart här inne efter det här lilla projektet.
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar