fredag 16 juli 2010

Bakbord på rymmen


I det här hörnet under entrétaket stod förut en stor dynlåda. Nu har ett gammalt bakbord som jag trodde var ett skrivbord hamnat där istället. Bordet tog min käre man hem från sommarstugan för några veckor sedan.

Lådan i sargen är ett bakbord, men i brist på plats inne fick det hamna ute, kanske som ett planteringsbord. Om jag nu har hjärta att skita ner den fina nymålade vita skivan...

Jag har ju roat mig en hel del med målning under den här veckan och både det här bordet och den gamla lådan som står under fick sig en omgång med penseln när jag ändå hade allt framme för att måla ytterdörren.

I lådan som jag fått från mina föräldrar finns nu några fleecefiltar som är sköna att linda in sig i på kvällen när myggorna är för dryga.

Sakerna på bordet är olika loppisfynd som jag släpat hem från när och fjärran. Även hyllan ovanför som kom upp förra sommaren är ett loppisfynd. De patinerade lerkrukorna har blivit så där tjusiga genom flitigt användande (läs genom att bli bortglömda i källaren länge och väl efter att ha använts lite...) ;-)

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Vilket kul bord och de där trälådorna, de kan man ju aldrig få för många av;)
    Kram Lena

    SvaraRadera