torsdag 8 juli 2010

Makalöst uppskattat besök...


...hade vi idag på eftermiddagen av två små piggelinare! De var så lika att det inte gick att se vilken av dem som var "vår" Piggelin. En ledtråd fick vi dock när den ena jagade bort den andra från maten efter en stund...

Målarjobbet fortskrider. Visst är det drygt att måla men jag gillar ju snabba resultat och det får man onekligen med färg.

Det råder inga tvivel om var penseln har farit fram här inte. Målningen på hög höjd överlåter jag till min käre man som verkar tåla höjder betydligt bättre än jag. Varje vägg ska målas två gånger men snart är det bara en , nej jag höll på att glömma en vägg, nåja två väggar kvar då. Det är så många väggar på ett hus byggt i vinkel. Många men inte alltid så stora.
I helgen blir det 5-årskalas här, så morgondagen ägnar vi nog åt bakning tror jag.
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar