torsdag 27 maj 2010

Nymålade loppisfynd

Hej igen! Jag hade tänkt visa mina fixade loppisfynd för länge sen men veckan gick så fort. Det är mycket som händer så här i slutet av terminen, många utflykter med skolan och fritidsaktiviteter som ska avslutas för året. Just nu pågår musikskolans vecka här och vi har varit på en fantastisk körkonsert och en superbra orkesterkonsert under veckan som äldsta dotran varit med på. Vad duktiga de är, både eleverna och musikskolans lärare!

Nåväl, tillbaka till loppisfynden. Jag fick en plötslig idé att jag ville ha en hel drös med ljusstakar på matsalsbordet, svarta förstås! Ett par turer till två av loppisarna i närheten resulterade i dessa små raringar. Den dyraste kostade 20 kr och allt tillsammans kostade mindre än 100 kr, dvs priser helt i min smak. ;-D Den lilla skålen var till sonen och hans lilla samling av plastfigurer som gärna ligger över hela skrivbordet...

Efter spraymålningen blev de gamla ljusstakarna så här fina! Precis som jag ville ha dem. Nu står de allihop på matsalsbordet tillsammans med den lilla svarta glasljusstaken längst fram som redan fanns i min gömmor.

Idag hittade jag ytterligare en fin gammal mässingsljusstake för en tia som också ska få bli svart inom kort. Själva sprayandet är kul men att tvätta och pilla bort gammalt stearin innan är ju inte lika skoj, men ack så viktigt för slutresultatet. Snart ska den i alla fall få sälla sig till sina likar.

Jag har faktiskt hunnit måla kommoden också mellan alla konserter och fotbollsträningar. För en stund sedan kånkade vi upp den och stenskivan för trappan och ställde in allt på plats i badrummet. Hoppas rörmokaren kan komma imorgon och sätta dit handfaten så att vi kan börja använda badrummet fullt ut! Speglarna ska upp på väggen också förstås men sen är det väl nästan klart ändå...

Det är de där fodren runt dörren kvar att måla förstås, tänk att det aldrig tar slut!
Hoppsan, jag såg just att jag skymtar i en av speglarna...
Nä, nu blev det kväller! Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Hmm, trädgårdsmästare, inredare, möbeldesigner..
    Fantastiskt att se kreativa kvinnor i farten!
    Kram Lena

    SvaraRadera