fredag 21 maj 2010

Mycket badrum och lite blommor.


Hej igen efter vad som känns som en liten evighet! Vi har varit utan internet i ungefär en vecka efter att ha lånat ut datorn till de små liven i huset, de tycks alltid hitta knappar på datorn som vi inte visste fanns. Nåväl, nu har vi lärt oss en helt ny knapp...
Ser ni att jag äntligen fått upp insynsskyddet på fönstren i badrummet? Nu kan man förhoppningsvis duscha helt privat. Jag ska skicka ut herrn i huset någon mörk kväll och tända upp för fullt i badrummet och så får vi se vad han ser eller inte ser, först då vet vi att det täcker tillräckligt mycket. Skyddet är en tunn plastfilm med pelargonmönster som sitter fast på rutan utan klister, de är lätta att ta bort, så lätta att jag valde att sätta dem mellan fönstren och inte på insidan. Jo, bor man med klåfingriga små typer så är det bara att anpassa sig.

Duschhörnan ser ut så här, fint blommönster även här.

Handdukstork är bra att ha förstås, och lite lektyr för den lilla stund i ensamhet man kan sno åt sig här inne. Än är inte låset i dörren kirrat så det är verkligen små stunder av privatliv vi pratar om. Förut hade vi en hasp på insidan, undrar om vi ska slå på stort och ha ett riktigt badrumslås nu? Vi får se...

Bredvid toan har min lilla loppisfyndade kommod fått ta plats. Den var riktigt skabbig när jag köpte den men med lite tid och kärlek blev den så här. I spalten här bredvid till höger en bit ner kan man se hur den såg ut före och efter fixning.

Igår tog jag min lilla men ack så rymliga bil och susade iväg till snickeriet för att hämta vår stora badrumskommod där handfaten ska vara. Den är gjord efter min ritning och så här långt är jag jättenöjd! Jag ska måla den ljusgrå under helgen och skruva dit porslinsknoppar. Sen ska den "bara" bäras upp i badrummet, stenskivan (svart granit som ligger kvar i ovan nämnda lilla bil) ska på och handfaten monteras med rör och allt, elen dras till uttaget i en av lådorna, saker flyttas i och speglarna skruvas upp. Ja, det är ju gjort i en handvändning... eller nå't.

Igår innan åskvädret drog igång började jag flytta ut mina små (?) pelargoner. Många är de och inte hann jag färdigt men så här såg det ut när jag höll på. Hoppas på att kunna fortsätta idag efter lunch, för nu är det dags att utfodra minsta loppan som också har lediga fredagar.
Kram på sig, Helena

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för kommentaren hos mig.
    Nej, de är söta på sitt sätt de där paddorna....
    Vilket fint badrum ni har.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Så himla bra med lite badrumsinspiration, vi är ju på gång med planeringen. Gillar golvet, marockoinspirerat och skitatufft.:)
    Hade nog också skickat ut gubben för att kolla vad som syns/inte syns innan jag vågade duscha:). Funderar på vad vi ska för fönster till vårt badrum, för fönster måste man ju ha, och lås! det har inte vi heller. Men det är mest jobbigt för gästerna:).

    Trädgårdsmöblerna är köpta på MIO-möbler för sisådär tre år sedan. Gillar dem jättemycket, inte minst för att de är underhållssfria.

    Ha en trevlig pingsthelg!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj va´fint! Ett riktigt drömbadrum och kommoden är ju fantastisk!!
    Kram Lena

    SvaraRadera