söndag 9 maj 2010


Hej igen! Här har vi målat och fixat på under helgen. Staketet är nu på plats även på nedervåningen. Nu är det "bara" målningen av nedervåningens fönster och dörren kvar. Det är pilligt och tar tid men jag ska ge mig i kast med det så fort det blir bra målarväder.
Ser ni att vi börjat måla på gaveln också? Det var herrn i huset som gick lös på den väggen också och då ville jag ju för allt i livet inte hejda honom utan hejade ivrigt på istället. Vi hade tänkt måla i sommar, ena halvan av huset tog vi i somras och den här sommaren tänkte vi roa oss med resten. "Men tänk vad skönt om den här väggen är klar innan semestern" sade han så klokt och ja, tänk om, det vore ju toppen!

Jag har hunnit med att städa lite i badrummet och fått mina små orkidéer på plats också. I fönstren sitter spottar som lyser upp fönstren, riktigt fint här där det inte funkar med vanliga lampor.

Både kandelabern och skålen i trådslöjd har jag sprayat mattsvarta, det känns bra att kunna återanvända gamla saker och med lite färg blir de ju som nya.
Ha det bra! Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Åh så fint det blir! Jätteroligt att se hur bra det blir.

    Moster P

    SvaraRadera