torsdag 13 maj 2010

Ett litet loppisfynd


Det har blivit alldeles för få loppisbesök på sistone. Vi har haft så fullt upp med målning och annat, men detta måste det ju bli ändring på!
Nå, ett enda litet loppisbesök lyckades jag klämma in förra veckan. Då hittade jag den här söta lilla brickan med blombroderat tyg under glaset. Tyget var lite fläckigt men jag tog en rövare och tänkte att jag nog kunde få det rent. Det gick ganska bra som ni ser. Ibland fastnar jag för saker som jag bara vet att jag ska ha utan att riktigt veta till vad. Den här brickan var det lite så med. Alltså har den inte riktigt hittat sin plats här i Jönsgården än, men jag oroar mig inte för plötsligt så vet jag det bara. Det är något visst med de där skira blommorna på det tunna tyget...
Bredvid står en favorit, en plättar i luften i en vitmålad loppisfyndad spånkorg.
Om man planterar ut plättarna sen när det blir varmt kan de bli riktigt stora sägs det. Det måste jag prova, om det blir tillräckligt varmt någon gång...
Jag hoppas på fint väder i helgen så det går att jobba lite utomhus, men i morgon får det gärna regna för jag tänker baka hela dagen lång! Skållat rågmjöl står där nere i köket och väntar...
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar