måndag 22 februari 2010

Taket borta och en annorlunda inredningsdetalj



Här har det hänt stora saker, hela det gamla taket och halva väggen är numera borta i vårt lilla badrum! Man börjar kunna ana hur det ska bli när det är klart.



Här utanför till vänster blir det dusch och till höger blir det dubbla handfat.



Undrar hur många gånger vi gått hit för att använda toan och i sista stund insett att det är kört. Nu gäller det att hålla sig några veckor framöver eller hur lång tid det nu kan ta. Handfatet såldes och kommer att få bo i ett badrum i Gagnef. Toan däremot står här:



Ja, det är riktigt, i mitt favoritrum tv-rummet, och till på köpet bakom min och vossarnas plats - schäslongen! Där står tronen i all sin prakt...



Bokhyllan här i tv-rummet är min stolthet, jag ritade den så som jag ville ha den och sen tog det flera år innan vi hittade en snickare som kunde snickra ihop den utan att ruinera oss på kuppen. Det tog tid också innan han kom hit med den och satte upp den på plats, men den var värd att vänta på. Den blev så som jag ville ha den och den rymmer både mycket böcker och annat i skåpen.

Nä, nu blev det kväller, tiden går så fort när man har roligt. :-)

Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar