torsdag 18 februari 2010

Nya detaljer på plats



Först måste jag ju tacka för era gulliga kommentarer, kul att läsa tycker jag!

Jaha, nu har fodren runt fönster och dörr kommit på plats. Den uppmärksamme ser förstås att fodren under fönstren fortsätter på ett mystiskt sätt ända fram till knutbrädan. Där under ska det nämligen bli ett "staket" på fasaden har jag bestämt,



både här uppe



och här nere. Några enstaka sitter redan där tillfälligt men de flesta ligger här:



Alla dem ska jag såga till efter en mall som just nu bara finns i min fantasi. Jösses, vad har jag gett mig in i? Det ser så mycket ut när de ligger så där i travar, men jag har väl tid på mig antar jag.
Eftersom bakgrunden och "staketspjälorna" inte ska ha samma färg så dröjer det ett tag tills de ska sättas dit på riktigt. Det vore ju toppen att kunna måla båda delarna var för sig tänkte jag, och något målarväder lär det ju inte bli förrän tidigast till midsommar... Dåså, då ska det nog gå bra. :-\

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har Helena! Den ska bli kul att följa, jag kan ju se bygget irl också!!!
    Pläden är sååå fin, jätteläckra färger.
    Kram grannen Lena

    SvaraRadera