måndag 8 februari 2010

Vad mycket snö...



Hej!
Titta vad mycket snö vi har! Så här mycket tror jag inte vi har haft sen vi blev mas och kulla för sisådär 11 år sedan. Vi har fått skotta mycket den här vintern, vi som annars bara brukar trampa upp en stig fram till huset och köra lite med bilen fram och tillbaka så snön plattar till sig... Nu överdrev jag kanske lite men inte har vi varit särskilt flinka med snöskyffeln förr inte. Nähä då, det har liksom inte varit vår grej. Nu kan man däremot se att vi har en fin skottad gång med höga kanter. Jösses - det är knappt att brunnen sticker upp ur drivan!



Igår droppade det från taket minsann, 4 plusgrader i solen! De tjocka islagren på bilen hade tinat så pass att jag kunde pilla bort dem. Är inte det tydliga vårtecken så säg!?




Nu måste jag också passa på att visa er vårt fina badrumsgolv! Så här kommer det att bli förr eller senare. Fint va'? Det är lika bra att hålla med, övriga synpunkter kan ni skriva ner på ett papper och lägga direkt i pappersinsamlingen! ;-)
Det är en betongplatta från Marrakech Design som jag förälskade mig i för flera år sedan. Nu ligger kartongerna med plattor i garaget och bara väntar på ett golv att få ligga på... (Vem väntar inte på det? Ja, golvet alltså, inte nödvändigtvis att få ligga på det.)




Nu längtar vi till nästa vecka då bygget förhoppningsvis tar ny fart när fönster och dörr då kommer på plats. Tålamod, tålamod...
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar