onsdag 17 februari 2010

Fönster på plats...


...äntligen!! Ja, jag säger då det, visst blir det fint! Känner mig som en herrgårdsfru när jag står där i dörröppningen och blickar ut över hemmanet (läs skräphögen med gammal veranda samt presenningar med virke och sågar under).
Här är först två bilder inifrån verandan. Det blev inga bra bilder med motljuset men ni fattar väl ändå kan jag tro.



Här ser man hela härligheten från sidan, det blir ju inga sidofönster på övervåningen eftersom det ska vara badrum där. På den här väggen i badrummet blir det två handfat bredvid varandra och i motsatt ände blir det duschhörna.
Om man klickar på den här bilden så kan man på förstoringen se brädan in mot timmerväggen. Titta hur noga de har sågat ut konturerna av det gamla timret för att få en tät och bra anslutning mellan huskropparna. Jag tycker de är duktiga och noggranna de här snickarna! Det är detaljerna som gör det.




De här bilderna talar för sig själva tycker jag. Se och njut! Glöm inte att klicka fram förstoringar också. Ha det bra!
Kram på sig, Helena

3 kommentarer:

  1. Galet snyggt alltså

    /A

    SvaraRadera
  2. Så snyggt!!! Man blir alltid på gott humör när man tittar in på Jönsgården. Trevlig läsning, proffsigt. Jättekul att få se hur det växer fram. Blir som ett smycke på huset. Så fint!!! Mamsitan

    SvaraRadera
  3. Aha, nu börjar det ta form minsann! Det blir ju ursnyggt. Jag kan inte vänta förrän det är dags för inredningsbilder... /Pansen

    SvaraRadera