fredag 19 mars 2010

Ogräsrensning redan?



Hej! Idag när jag vattnade mina små raringar i köksfönstret upptäckte jag en fripassagerare i min pelargonkruka.



Jag tror aldrig jag börjat jakten på maskrosor så tidigt förut. Den här är i alla fall ett minne blott numera.



Det är så tacksamt att odla pelargoner och jag blir så glad när de växer så det knakar och nya gröna blad ploppar fram här och där. Ungefär hälften av mina pelargoner blommar eller bär knopp redan. Det är vår i kubik det!



Som om inte de 27 pelargoner (hur blev det så många?) jag redan hade räckte tog jag ett gäng sticklingar när jag planterade om dem. Några av dem har idag fått flytta ut på den inte riktigt färdiga glasverandan. Ja-a, vem orkar vänta på att den ska bli helt klar när man kan tjuvstarta lite... Imorgon får ni se dem. Ha en skön kväll!

Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar