torsdag 25 mars 2010

Lampan med stort L!



Vilken lycka! Idag hittade jag den här fina lampan på loppis för 5 kronor!! Är inte en lyckad loppistur en perfekt avslutning på arbetsveckan så säg? Jag kan i alla fall inte tänka mig något bättre. Nä, jag har inte bara ledsyn, jag vet att den är grönlaserad och har en riktigt sunkig sladd. Kort och gott ser den ut som en lampa som bott ett låångt tag hos en heavysmoker. Fast egentligen vore det mer korrekt att använda imperfekt, för nu ser den inte alls ut så där. Den har genomgått en liten sprayfärgsbehandling samt en komplett eltransplantation här under eftermiddagen så nu ser den lilla raringen ut så här:



Nu kanske till och med ni få som nyss fnös och undrade över min mentala hälsa förstår vad jag menar? Vilken skönhet! Jag köpte ett nytt sladdställ i svart till den och skärmen hittade jag på 50% rea förstås. Det ska vara billigt och roligt att göra fint hemma.
Nu väntar jag bara på att få lite ordning i min lilla hall innanför glasverandan så att lampan kan få komma på plats på den vita byrån. Nästa vecka blir både verandan och hallen klar, och badrummet ska kaklas. Helt färdigt blir badrummet alltså inte förrän efter påsk. Men hoppsan - det närmar sig!
Ha det bra och lycka till på loppisturen!
Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Vilken lyckad makeover, den blev jättesnygg!
    Jag känner igen känslan, loppisfynd = sann lycka ;)
    Kram Lena

    SvaraRadera