torsdag 18 mars 2010

Lite påskfeeling


Hej igen!
Jag brukar inte påskpynta så särskilt mycket men lite påskliljor har väl aldrig skadat någon. Utanför ytterdörren ser det numera ut så här. Påskliljorna har stått ute sen förra veckan någon gång och det har gått bra, de står ju lite skyddat så nära väggen och under tak. Lite längre bort under samma tak har de fått sällskap av en större variant av påskliljor som står på en hylla där en ljusslinga fortfarande dröjer sig kvar. Jag får nog nöja mig med det här så länge för det gör sig inte att ställa fram mina fina loppisfyndade hönor i den här röran. Tanken på att fylla hönorna med påskgodis har jag helt släppt för jag vet ju att jag aldrig skulle kunna låta bli att provsmaka lite då och då och då och ... Då kan man lika gärna ge upp satsningen på beach 2010 på en gång.



Inomhus har badrummet fått sig några lager fuktspärr och gummislask och allt vad det kan tänkas heta. Nu återstår kakling minsann...
Glasverandan ska också ta form ordentligt nästa vecka då golvet ska fixas. Pärlsponten sitter på plats även om det är några lager färg som saknas. Jag var bara tvungen att pluppa dit ett par lampor för att se hur det blev... Under fönstret sitter termostaten till golvvärmen som ska ligga under trägolvet. Känns skönt att slippa stora element i ett så litet utrymme.



Hoppas jag snart kan sitta där på verandan i min korgstol och dricka chaite och läsa inredningstidningar.

Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar