söndag 21 mars 2010

Nya små telningar och gamla brev


Visserligen ett dygn senare än utlovat, men här är i alla fall de nya små pelargontelningarna. De står i ett soligt fönster på glasverandan som inte är riktigt klar än, nä det är sant.

Jag kunde inte låta bli att ställa dit dem ändå, dels för att se hur det blev och dels för att det är fullt i mina andra pelargonfönster.

Igår firade vi en liten 2-åring med pompa och ståt, mycket trevligt och jättegott! Då fick jag en bibba med brev som jag skrev hem till familjen under mitt år som utbytesstudent i USA 1989-90. Jösses vad jag skrattade när jag läste vad jag skrivit! Jag låg dubbelvikt över köksbordet och skrattade så jag grät. Herrn i huset förstod inte riktigt vad det var som var så kul, well I guess you had to be there. Äldsta dottern var dock med på noterna emellanåt, det måste vara kul för henne att höra hur mamsen tänkte och tyckte som 18-åring... Jag skrev och fick vansinniga mängder brev under det där året så det är lite som att läsa en dagbok faktiskt. Vad mycket galna grejor jag hade glömt att jag varit med om! De breven ska definitivt sparas, åh vad herrn i huset blev glad nu, han älskar att jag sparar på saker och han är också överförtjust i att flytta möbler hit och dit...

Nä, nu måste jag nog ta mig ner till glasverandan och måla på ett lager till av den vita färgen, förhoppningsvis det sista.

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Roligt att titta in i bloggen igen för att se alla framsteg. Jag tycker det är lite roligt att det redan står både pelargoner och en lampa i glasverandan... Hihi, precis så hade även jag velat göra, men jag hade fått blankt nej från mannen i huset! Well, jag hade förstås inte valt pelargoner (har inte trillat dit ännu, men det kommer väl), men nåt annat lämpligt att stoppa dit bara för att få börja pynta lite...

    Roligt att ni kom på 2-årskalaset. Födelsedagsbarnet var helnöjt och mycket trött. Hon har pratat mycket om hur en viss vovve lite diskret stal en kaka ur hennes hand. Det var "roligt" och "knasigt".

    SvaraRadera