måndag 16 augusti 2010

Tea for two!


Ser ni vad som står på bordet? Den ljuvliga och dessutom helt kalorifria prinsesstårtan fick jag igår av min snälla granne Lena som har flinka fingrar som ni märker. Hon sa att Lilla Loppan kunde ha den att leka med, men som ni ser leker jag nog helst själv med den...

Tårtan liksom krävde att jag dukade upp tea for two runt omkring den så så fick det bli. Kopparna fyndades billigt i Orsa för något år sedan och faten kommer från närmsta loppis. Tekannan är det enda som köpts nytt, den kommer från Indiska och passar bra till.

Nä, nu får det vara färdiglekt för den här gången, men tårtan behåller jag själv, den passar ju så bra där på verandan.

Tack snälla Lena! Och du, vi kanske ska börja samåka? Vi ska ju ändå alltid till samma ställe... ;-)
Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Tänk alla bakverk och annat gott som vi fått smaka på under åren. Någon gång måste man bjuda tillbaka och jag hanterar nog virknålen bättre än brödkaveln är jag rädd. Idén med samåkning är inte dum:)
    Kram Lena

    SvaraRadera