söndag 29 augusti 2010

Blått blev svart


I min gamla kökssoffa som kommer från min farmor finns ett lapptäcke som jag sydde av gamla jeans påsken 2004. Jag gillar fortfarande lapptäcket men inte färgen. Lösningen blev att färga om täcket till svart. Så här blev det, jag gillar att rutorna blev olika mörka.


Soffan står i vardagsrummet i änden på vårt stora matsalsbord. Min önskan är att få plats med den i köket, men då måste en liten vägg bort först så det dröjer nog...

Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Javisst är det fint med en gammal köksoffa! Själv försöker jag febrilt att få plats med en just nu.Vet bara inte vad jag skall ta bort.Å täcket blev jätte bra. Annika

    SvaraRadera
  2. Täcket blev verkligen snyggt! Mycket effektfullt med de olika nyanserna på rutorna.
    Kram Lena

    SvaraRadera