fredag 20 augusti 2010

Lilla Loppans rum


I onsdags på min lediga dag bestämde jag mig för att äntligen fixa väggen i Lilla loppans pyttelilla men rätt fina rum. Här har jag rivit ner nästan all tapet, ett jobb som Loppan startade för flera år sedan och som gjorde det nödvändigt att göra om hela väggen. Hon låg där då i sängen och rev loss lite bitar av tapeten när hon var arg. Till och med den rosa väggen blev drabbad av hennes vrede. Men det var ju jättelänge sedan, när hon var liten, nu när hon är 5 har hon helt tagit avstånd från den sortens aktiviteter. Skönt!

Att fixa den här väggen trodde jag skulle gå snabbt och smidigt men det visade sig vara ett jätteprojekt, bara att ta ut sängen tog sin lilla tid eftersom den bara är några centimeter kortare än väggen. Jag hade glömt att jag ställde dit den innan jag skruvade upp fönsterbrädan... Nåväl, det blev klart i alla fall och resultatet blev en dröm i rosa för en liten Loppa i sina bästa år. Som sig bör när man är 5 har vi tagit bort sidan på sängen, och hittills har hon inte ramlat ur. (Det ligger lite mjuka kuddar där nedanför utifall att...)

Här i hyllan står en Barbie-bil och "radion" som hon lyssnar på Astrid Lindgren-sagor i. Under sängen finns backar med mer Barbies och tillbehör.

Det här bordet och stolarna målade jag till Loppans storasysters ettårsdag för 10 och ett halvt år sedan. Hoppsan vad fort tiden går när man har roligt!
Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vilket fint flickrum.
    Tack för dina fina ord om vårt matrumsbord.
    Jag färgen är här kallad high bloss så det är väl som högblank skulle jag kunna tänka mig.
    Ha en fin lördag!
    Kram BOdil.

    SvaraRadera