söndag 15 augusti 2010

Rundgång...


I fredags fick jag en snilleblixt. Bakbordet som jag målade för några veckor sedan och ställde där ute under tak har fått komma in i sovrummet. Jag har ibland saknat att ha en egen liten arbetsplats där symaskinen kan få stå framme tills jag är klar (orörd av små fingrar dessutom...). Plötsligt insåg jag att jag ju hade bordet jag behövde. Så det fick flytta in i det här hörnet i vårt sovrum.

Nu var ju inte det här hörnet tomt innan utan där stod den här lilla byrån som då fick flytta ut i tv-rummet.

Nu stod ju inte murgrönan och jordgloben på golvet innan, nähädå, utan de stod på en kista som då fick tömmas och flytta in i dotrans rum.

Hon blev glad för den extra förvaringen och för att få ett större bord vid soffan. Jo, just det större ja, det var alltså inte tomt där heller innan utan där stod det här lilla bordet som fick flytta in i vårt sovrum bredvid korgstolen...

Det var naturligtvis inte tomt där heller innan utan där stod ett litet vitt och fint blomformat pelarbord som just nu står i garaget och väntar på ett nytt hem. Även om jag inte på något sätt lever efter devisen en in en ut så var det tvunget att bli just så den här gången.
Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar