onsdag 11 augusti 2010

Äntligen färdigmålade väggar!


Idag har jag målat de sista kvadratmetrarna av huset. Äntligen är alla väggar mörka och fina. De kommer nog att sakna oss på Nordsjö färg nu; jag vill inte ens tänka på hur många tiolitersburkar med färg vi köpt och jag vill ännu mindre veta hur mycket pengar som gått åt...
Nåja, riktigt fint blev det och nu dröjer det väl i alla fall 10-15 år innan det här huset ska målas igen. Nästa år får vi roa oss med att måla gästhuset och friggan...

Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt hus! Ska kika in då och då för att se vad som händer. Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Snyggt foto må jag säga också, det där man ser huset genom äppelträdet liksom.

    Nu är det ju så att jag följer denna blogg med både spänning och förfäran. Spänning eftersom det är så kul att se allt som händer där borta norrut. Förfäran eftersom jag får så dåligt samvete av att det inte alls går med lika rasande tempo här hemma. Jag förstår inte alls hur ni finner tiden till allt. Men fint blir det!

    Sen slutligen är det bara att konstatera att jag inte alls är lika bra på att lämna spår i bloggen som du är på att blogga. Puss från moster P

    SvaraRadera