tisdag 26 januari 2010

Stickning i min smak...




Jag har aldrig gillat att sticka för det tar så evinnerligt lång tid. Många påbörjade projekt har det blivit men dessvärre få färdiga...
Så hittade jag i min gamla loppisfyndade picnic-box ett par nystan garn som man skulle ha stickor nr 15 till. Visste inte ens att det fanns så tjocka stickor! Jag införskaffade ett par stockar - eh jag menar stickor och stickade upp båda nystanen på mindre än en timme! Oh, I like!
Som halsduk blev det dock inte mycket att hänga i rauken... Ett varv runt halsen bara och sen är det slut på halsduken, finns liksom inga ändar som hänger ner. Nåja, ska jag sticka igen blir det med stickor nr 15, annars kan det va'.

Bygget fortskrider, det rullar på ganska bra men otålig som jag är vill jag ju att det ska gå fortare. Här under syns två snickare i färd med att isolera och sätta upp gips. Sen blir det panel och sen blir det plåttak och sen... Kort sagt, det dröjer innan kuddfluffningen tar vid.



Kram Helena

1 kommentar:

  1. Hej Helena !Tog mig äntligen en titt på din blogg.Jätte kul och se och du skriver så himla roligt och lättläst!Du skulle statsa på att ha en spalt eller något i en tidning du!Här hemma gör vi också om men någon blogg lär det inte bli!Ska bli spännande att följa fortsättningen på din blogg:)Många kramar Anette

    SvaraRadera