fredag 21 januari 2011

Senaste tillskottet i porslinsskåpet

Det har ett tag varit lite jobbigt för dem här hemma som gillar fil och gröt och sån't där som med fördel serveras i skål. Det beror kanske på att jag liksom rensade ut de gamla risskålarna ett bra tag innan jag hade lämpliga ersättare. De påstår det i alla fall, filätarna.

Men jösses, nu gör de vågen dagarna i ända för nu har vi ett helt gäng nya fina skålar i skåpet, synnerligen väl lämpade för just fil och gröt. De fyndades på ICA Maxi, helt otippat, här har jag finkammat loppisarna i neighbourhooden länge och väl men det var tydligen till ICA jag borde ha åkt i stället. Jaja, jag är nöjd, filätarna likaså och husfriden är räddad ett tag framöver.

Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Skulle också kunna äta fil ur de där skålarna.
    Tycker de är jättefina.
    Själva har vi bara ett hopplock av djupa skålar, så en utrensning skulle behövas här också.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. De är fina de där.:-) Stina

    SvaraRadera