lördag 15 januari 2011

Kalas efter kalas...


Nu längtar jag så mycket efter mina pelargoner som står i källaren
att jag var tvungen att gräva fram förra årets sista pelargonbild tagen strax före advent.

Födelsedagarna avlöser varandra den här månaden, två kottar fyller år, sonen är först ut. Han blev 10 i onsdags! Hur gick det till? Nu på onsdag är det äldsta dotrans tur att fylla år, hon blir 12. Också det är smått ofattbart. Vi har ju inte åldrats alls, jag och herrn i huset...

I morgon ska vi fira dem med mormor, morfar och farmor. Bordet står dukat i vardagsrummet och väntar på gäster. Jag kanske kommer ihåg att fota det i morgondagens dagsljus men det är långt ifrån säkert.
Nästa helg är det dags för dotrans tjejmiddag med kompisarna och helgen efter det blir det bowling med grabbarna grus. Inga fritidssysselsättningsproblem här inte!

Kram på sig, Helena

2 kommentarer:

  1. Idag fyller en granne till er 55 år. Hur gick det till då?
    Det kan man inte tro! sa en 93-årig dam med dålig syn på grannens arbetsplats idag. Man får väl suga i sig av så vänliga ord.
    Kram från 55-åringen

    SvaraRadera
  2. Men grattis ett par dagar i efterskott från oss alla! Jag kan ju bara instämma med den kloka damen, det kan man inte tro!
    Kram Helena

    SvaraRadera