tisdag 8 juni 2010

Katten på råttan och ...

I vårt kök har en hel del saker hopats efter vår ombyggnation. Saker som tidigare stått inknökade i den lilla hallen bredvid köket och glasverandan och som nu på något mystiskt sätt blivit hemlösa. Det skulle kunna bero på att de hyllplan som sågades till för länge sedan ännu inte fått någon vit färg på sig och därför inte kommit upp på väggen i hallen. Men jag vet inte, det kanske är något helt annat som är skälet.

Problemet är att det blir svårt att få ordning, allt det som står på bänken vid fönstret ska egentligen vara på den här hörnhyllan. Men kokböckerna då? Jo, de ska ju upp på hyllorna som ligger omålade i källaren... Den rostfria skålen och durkslaget vet jag däremot inte var de ska vara så det är ytterligare ett problem att ta tag i.

Jag har väntat länge nu på att jag ska börja med den där målningen men det tycks aldrig bli av, till och med rensning av maskrosor verkar roligare än att kura i källaren med en pensel i högsta hugg.

Igår fick jag nog och satte press på mig själv genom att flytta bort grejorna från fönstret till hörnhyllan där de ju ska vara. Se så fint det blev, inte hälften så rörigt utan bara najs i största allmänhet! (Titta inte uppe på bänken bara - varför samlas det så mycket konstiga saker där? Vem lägger dit dem?)

Nu hoppas jag verkligen att jag tar tag i målningen för nu ser det ut så här på golvet och så kan vi ju inte ha det...

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Hej Helena,

    Så kul att se i din högerkolumn hur ert hus byggts ut, steg för steg! Och Lantlivs recept är alltid lika lockande - jag brukar köpa så många nummer jag kan, beroende på hur ofta jag lyckas gästa Sverige...

    Gillar också dina ommålade ljusstakar nedan - blev väldigt enhetligt och snyggt!

    Tack för dina rara ord hos mig - jag blev så glad!

    Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera