onsdag 30 juni 2010

Gult är inte alls fult...


Long time no see, men nu är jag åter tillbaka i verkligheten efter en midsommarhelg i Stockholms skärgård med hela familjen och mycket god mat och solsken. Det var toppen kort sagt!
Igår tog jag tag i målningen av fönstren och dörren på vår veranda. Så det vita som skymtar på huset på bilden ovan ska nu äntligen bli gult. Det är sååå pilligt och drygt att sitta uppflugen på en stege och försöka måla snyggt på spröjsarna men det är bara att ligga i. Jag hann ett fönster och halva pardörren igår så just nu ser det rätt lustigt ut... Hoppas målningen klarade hällregnet som väckte mig imorse, jag vågar knappt kolla efter.

På insidan har tunna vita gardiner kommit upp på gamla gärdesgårdsstörar med mossa på. Nu på sommaren behövs inga gardiner men när det blir lite mörkare sen framåt höstkanten vet jag att jag vill ha gardinerna där.

Undrar om det blir mer regn eller om jag ska våga måla resten av dörren idag?
Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med, inte alls fult, det blir JÄTTEFINT!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera