onsdag 3 augusti 2011

Var ska jag börja?

Ett långt uppehåll blev det visst, men här kommer i alla fall ett litet inlägg. Det finns lite att välja bland nu när det gått ett bra tag sen sist men det får bli matsalsbordet som ni får se. Bordet som kommer från min farmor och stod ett tag hemma hos mina föräldrar bor sedan några år hos oss. Det är i valnöt och fint som det var fast det irriterade mig att iläggsskivorna inte hade samma fina yta som ändarna på bordet. På bilden ovan har jag slipat bordet så där har varken skivor eller ändarna fin yta. Efter några lager färg blev det svart och riktigt fint över hela bordsytan.


Jag slipade lite här och var för att det inte skulle se så nymålat ut. Lite knäpp är man ju.


Et voilà! Tjusigt värre. Stolarna hör inte till bordet utan dem köpte vi nya för några år sedan för att passa till bordet.



Svart har blivit en favoritfärg, det är så snyggt men jäsiken vad dammet syns tydligt... Jag har fått skrämma fram dammvippor och dammtrasor ur städskrubben som aldrig förr sen jag fick det här "måla allt svart"-rycket. Sånt är livet.

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Men va´roligt med ett nytt inlägg!!! Som jag har väntat, finns säkert massor av nytt att visa:) Ursnyggt bord, det är verkligen stiligt med svart!
    Kram Lena

    SvaraRadera