onsdag 1 december 2010

Julstämning i kubik

Julstämning i kubik fick jag i söndags då vi (Ceciliakören) sjöng på Säters julmarknad hela eftermiddagen. Det var jättemysigt och stämningsfullt, mycket folk och kallt så in i Norden! Vi vann till och med priset för finaste marknadsstånd, minsann!

Faktum är att marknadsdagen började på bästa tänkbara sätt för mig. Redan innan klockan 14 då alla försäljare höll på och fixa med sina saker hittade jag en gammal, fin och vit spillkum som jag genast la rabarber på. En sådan har jag velat ha länge och nu är den min! Ha! Ibland har man tur.

Nu skulle man ju kunna förvänta sig att bilden här ovanför var på just ovan nämnda spillkum, men så är ju inte fallet som ni märker. Jag har glömt att fota den, så ni får istället se änglarna som kommit upp från källaren för att hedra oss med sin närvaro under juletiden. De står på spiselkransen i vardagsrummet; en loppisfyndad, en fådd och en tillverkad av min kära dotter, en fin liten samling.

Kram på sig, Helena

1 kommentar:

  1. Måste erkänna att jag inte visste vad spillkum, var för något, så det var jag tvungen att "googla" så nu vet jag:)).
    De är riktigt juliga de där, spillkumen, (heter de så i plural??), passar perfekt till julgröten.
    Ha en härlig vecka.
    Camilla

    SvaraRadera