torsdag 25 november 2010

Lite julfix


Hej! Här går det veckor mellan inläggen känns det som. Tiden vill liksom inte räcka till för allt jag vill hinna med, dessutom lyser orken lite med sin frånvaro... Måste erkänna att jag somnade till lite i schäslongen efter jobbet idag. Ganska najs men väldans improduktivt.

Lite pysslande har vi väl gjort, jag och kottarna, i alla fall. Tre vita hyacinter har hamnat i vardagsrummet och igår bakades det pepparkakor så det doftade i hela huset. Jag brukar hyvla mina pepparkakor med osthyvel, då går det snabbt och de blir tunna och supergoda. Lilla loppan hade dock synpunkter på den metoden; Mamma, man ska forma dem, sa hon, la huvudet på sned och spände ögonen i mig. Nåja, smaken tyckte hon om i alla fall, som tur är.

Kram på sig, Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar